Alessandro Enriquez, has a various cultural heritage: his mother is from Sicily while his father has french-tunisine origins and descends from a spanish family. Italian at the register office but citizen of the World.
Since his bachelor in Arts in 2004, obtained at the University of Palermo, he starts his "wandering": first he lives a period in Barcelona then in Palma de Mallorca and finally in London. He studies fashion design in the most prestigious institutes of Europe, the London Central St Martin and Milan's Istituto Marangoni, where he still lives.
Once over with his studies, he immediately starts a carreer as a designer which brings him to work at the Costume National maison, a very suggestive brand that allows him not only to "do" fashion but also to talk about it.
In 2009 he also starts teaching at Accademia del Lusso, then he moves to Istituto Marangoni and finally to IED where he still has his classes.
Restless and versatile soul, he does not restrict himself only to the work of designing but he follows his greatest ability: "communication". He makes it a passionate writing of art and fashion and this ability allows him to collaborate with very important newspapers like "grazia.it", Elle and Marie Claire, becoming a reference point in the field of cool hunting.Milano Sept. 24
2015 -
For Italy and Italians summer has always been the
favorite season! Kissed by the sun, “il bel paese” pictures dream locations,
which are the coolest summer holidays destinations.
During the Spring/Summer
2016 womenswear collection presentation, Thursday Sept. 24 from 8.30 pm to midnight, 10X10 Anitaliantheory
recreates this special atmosphere, easy, simple and fun, taking us on vacation
in a very exclusive location at SIAM in Via Santa Marta 18.
A special moment during which all the guests, while
sipping a drink under the shade of a beach umbrella or sitting on a beach
chair, may view the new SS16 10X10
Anitaliantheory womenswear collection; this season graphics, prints and patterns remind us the most cherished summer memories.
The collection presents pieces with summer stories
telling embroideries, pure fun. Lettering, sentences and symbols that become
waves on wide 60es skirts, white cotton dresses alternate to “fish” pattern
prints, as the light blue color palette shade. To reconnect to
the food theme, a group of items features vintage “ice cream posters”, that the
designer Alessandro Enriquez has customized himself with the names of the
famous Italian Islands. Striped fabrics by
Bonotto, unique intarsia patterns for the cotton drill clothes, crispy uneven striped and
jacquard silks, develope into revisited vintage silhouettes and shapes, updated by the
signature touch of the designer style and philosophy – simplicity combined to
irony - completing the whole Spring/Summer offer.
Knitwear, always a significant issue for the brand, presents jacquard textures in different
weights, enriched with colorful embroideries outlining this new season summer slogan: ”choose your ice-cream!”, “Estate Italiana", “Abbronzatissima”. To discover the collection visit www.10x10anitaliantheory.com
Alessandro Enriquez, ha un diverso patrimonio culturale: la madre è siciliana mentre il padre ha origini franco-Tunisine e discende da una famiglia spagnola. Italiano presso l'ufficio del registro, ma cittadino del mondo.
Dal momento che la sua laurea in Arti nel 2004, conseguita presso l'Università di Palermo, inizia la sua "errante": in primo luogo vive un periodo a Barcellona poi a Palma di Maiorca e infine a Londra. Studia fashion design nei più prestigiosi istituti d'Europa, il London Central St Martin e Istituto Marangoni di Milano, dove tuttora vive.
Una volta sopra con i suoi studi, inizia subito una carriera come designer che lo porta a lavorare al Costume National Maison, un marchio molto suggestivo che gli permette non solo di "fare" la moda, ma anche di parlarne.
Nel 2009 ha inoltre inizia a insegnare presso Accademia del Lusso, poi si trasferisce a Istituto Marangoni e infine a IED dove ha ancora le sue lezioni.
anima inquieta e versatile, che non si limita solo al lavoro di progettazione, ma segue la sua più grande abilità: "comunicazione". Egli fa una scrittura appassionata di arte e moda e questa capacità gli permette di collaborare con i giornali molto importanti come "grazia.it", Elle e Marie Claire, diventando un punto di riferimento nel campo della fresca hunting.Milano 24 set 2015 -
Per l'Italia e l'estate gli italiani è sempre stata la stagione preferita! Baciata dal sole, "Il Bel Paese" quadri sogno località, che sono i più cool vacanze estive destinazioni.
Durante la presentazione collezione donna primavera / estate 2016, Giovedi 24 Settembre dalle 20:30 a mezzanotte, 10X10 Anitaliantheory ricrea questa atmosfera speciale, facile, semplice e divertente, che ci porta in vacanza in una posizione molto esclusiva SIAM in Via Santa Marta 18.
Un momento speciale durante il quale tutti gli ospiti, sorseggiando un drink sotto l'ombra di un ombrellone o seduto su una sedia a sdraio, possono vedere la nuova collezione donna SS16 10X10 Anitaliantheory; questa stagione grafiche, stampe e disegni ci ricordano i ricordi estivi più cari.
La collezione presenta pezzi con storie estive raccontare ricami, puro divertimento. Scritte, frasi e simboli che diventano onde su ampi anni '60 gonne, abiti di cotone bianco si alternano a "pesce" stampa del modello, come la luce blu ombra tavolozza di colori. Per ricollegarsi al tema del cibo, un gruppo di voci caratteristiche d'epoca "manifesti di gelato", che il designer Alessandro Enriquez si è personalizzato con i nomi dei famosi isole italiane. tessuti a righe di Bonotto, modelli intarsi unici per i vestiti drill di cotone, croccanti irregolari a righe e jacquard seta, sviluppare in sagome d'epoca rivisitati e forme, aggiornati dal tocco firma dello stile di design e la filosofia - semplicità combinati per ironia - che completano l'intera primavera / Estate offrire.
La maglieria, da sempre un problema significativo per il marchio, presenta trame jacquard in diversi pesi, arricchiti con ricami colorati che delineano questo nuovo slogan stagione estiva: "scegliere il tuo ICEI-crema!", "Estate Italiana", "Abbronzatissima".
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